pexels cottonbro 5053835

TikTok i Instagram testują płatne subskrypcje!

Co łączy platformę TikTok oraz Instagram poza tym, że obie z nich są niesamowitymi pożeraczami czasu? Okazuje się, że zarówno ByteDance oraz Meta testują płatne subskrypcje, dzięki którym autorzy będą mogli udostępniać na swoich profilach ekskluzywne treści.

Instagram testuje płatne subskrypcje

Instagram to jedna z największych społecznościówek na świecie, dlatego też Meta wprowadza nowe rozwiązania, które pozwolą powiększyć zyski firmy. Użytkownicy Instagrama z USA w ostatnim czasie dostali sporą nowość – możliwość subskrybowania swoich ulubionych twórców. Opcja ta dostępna jest jak na razie dla określonej liczby profili, a całość jest w fazie testów. Wkrótce jednak opcja ta ma trafić do ogólnego obiegu.

Przeczytaj także: Morderstwa i wiele więcej. Moderatorzy pozywają TikTok!

Na blogu platformy Instagram możemy przeczytać, że obecnie opcji subskrypcji udostępniona została określonej liczbie użytkowników. W najbliższych tygodniach liczba ta znacząco się powiększy. Subskrypcja działa jak każda inna – za niewielką opłatą osoby, które subskrybują na poszczególne konta, zyskuje dostęp do ekskluzywnych treści. Subskrybenci otrzymają fioletową plakietkę obok nazwy użytkownika. Abonament na wahać się 0,99 do 99,99 USD. Udział w testach bierze m.in. Sedona Prince, koszykarka z uczelni Oregon, czy olimpijczyk Jordan Chiles. Instagram widzi w tym wszystkim możliwość zarobku dla twórców oraz oczywiście dla siebie (prowizja).

Instagram TikTok

TikTok również testuje podobną opcję

BytaDance w czwartek zapowiedziało, że również na platformie TikTok trwają testy płatnych subskrybcji. Plan działania jest taki sam – za określoną przez twórcę kwotę subskrybent otrzymuje dostęp do ekskluzywnych materiałów, czy transmisji. Firma nie zdradziła jednak żadnych szczegółów na temat tego, w jakim zakresie będą wahać się ceny abonamentów.

TikTok nie prowadzi jednak aż tak zaawansowanych testów jak Instagram. Zachary Kizer, przedstawiciel platformy oznajmił, że opcja jest dopiero w fazie beta-testów, więc nie wiemy ilu twórców ją testuje, ani jak będzie wyglądać system płacowy. Jak widać, płatne subskrypcje pojawiają się na kolejnych platformach. W 2020 roku tego typu rozwiązanie zostało uruchomione na Facebooku, a kilka miesięcy później pojawiło się Twitter Blue, które pozwala m.in. na edytowanie Twettów czy brak reklam w serwisie.

Źródło: The Verge