VW Touareg po lifcie. 1,13 mln i nadal im mało! TDI zostaje!
137
Views

Wspaniałe wieści przesłał polski oddział Volkswagena. VW Touareg po lifcie nie jest elektrykiem, nie oferuje jedynie hybrydowych napędów plug-in. I chociaż nie jestem największym fanem tego silnika, to jednak cieszę się, że TDI zostaje. Na przekór eko-szaleńcom z UE!

Oto jest dzień, oto jest dzień w którym Volkswagen zaprezentował swojego topowego SUV-a w nowej wersji. Jak dla mnie to po prostu VW Touareg po lifcie. Dodano wiele rozwiązań technologicznych, które sprawiają, że auto nie jest z tyłu jeśli chodzi o konkurentów. Mam na myśli między innymi nowy system oświetlenia HD LED Matrix. Marka z Wolfsburga oznajmiła również, że w sprzedaży zostaną dwa diesle! I to V6! Klienci będą mogli kupić również Touarega wyposażonego w silnik benzynowy bądź jedną z dwóch hybryd plug-in. Topowa odmiana będzie oferowała aż 462 KM mocy!

VW Touareg po lifcie. 1,13 mln i nadal im mało! TDI zostaje!
VW Touareg po lifcie. 1,13 mln i nadal im mało! TDI zostaje!

Marka z Wolfsburga odświeżyła swój flagowy model. VW Touareg po lifcie to nadal świetny SUV

Co nowego otrzymają klienci? Przede wszystkim delikatnie zmodyfikowano linię nadwozia – chodzi o przód, gdzie przeprojektowano osłonę chłodnicy i zderzak, a także tył, gdzie pojawił się pasek LED z podświetlonym na czerwo logo marki. Producent wprowadził również zmiany w Innovision Cockpit, który będzie seryjnym wyposażeniem tego auta. Zoptymalizowano różne funkcje, Apple CarPlay i Android Auto są teraz dostępne bezprzewodowo, zmodyfikowano przyciski i pokrętło do regulacji głośności . Pojawił się także emblemat Touarega oraz zmieniono podświetlane listwy na desce rozdzielczej.

W standardzie, za około 312 tysięcy złotych, klienci otrzymają kilka bardzo ważnych systemów bezpieczeństwa. Pojawi się również dwustrefowa klima, podgrzewane przednie fotele, aktywny tempomat, elektrycznie sterowany hak. Elektrycznie zamkniemy również klapę bagażnika i bezkluczykowy otworzymy samochód, a nawet go uruchomimy! Za dopłatą natomiast można uzyskać Travel Assist, Park Assist Pro (system sam wjeżdża i wyjeżdża z miejsca parkingowego, nawet bez kierowcy w środku), Trailer Assist (czyli pomoc dla osób podróżujących z przyczepą), a także Night Vision (czyli rewelacyjna pomoc podczas nocnej jazdy).

VW Touareg po lifcie. 1,13 mln i nadal im mało! TDI zostaje!
VW Touareg po lifcie. 1,13 mln i nadal im mało! TDI zostaje!

Nowy VW Touareg po lifcie – jakie silniki będzie oferował ten niemiecki SUV?

Jak już wspomniałem, producent oferuje pięć wersji silnikowych. Każda z nich korzysta z 8-biegowej skrzyni automatycznej. Wszystkie mają również stały napęd na cztery koła 4MOTION. Jeśli chodzi o diesla, mamy do dyspozycji 3-litrowy motor V6, który ma dwie różne moce – 231 oraz 286 KM. Benzynowe, 3-litrowe V6 może mieć 381 KM mocy bądź w topowej odmianie aż 462 KM. Szkoda, ze nie ma już w Touaregu tego mocarnego 4.0 V8 TDI.

Dodam tylko, że bardzo ciekawym wyposażeniem dysponuje najmocniejsza, flagowa odmiana tego auta czyli R Hybrid. Nie dość, że ma wspomniane, prawie 500 KM to jeszcze ma naprawdę wiele do zaoferowania klientowi. Oczywiście, zacznijmy od właściwości jezdnych, ale to nie wszystko. W tej odmianie w standardzie otrzymujemy szklany dach, czterostrefową klimę, skórzaną tapicerkę czy 20-calowe felgi aluminiowe.

VW Touareg po lifcie. 1,13 mln i nadal im mało! TDI zostaje!
VW Touareg po lifcie. 1,13 mln i nadal im mało! TDI zostaje!

Co do tej liczby z tytułu – to właśnie tyle wyprodukowano Touaregów od początku, czyli od 2002 roku. Przypominam, że to pierwszy SUV Volkswagena. Jak widać, przypadł do gustu klientom, którzy chętnie kupują go do dziś.

Kategoria artykułu
Motoryzacja
Daniel Laskowski

Jestem pomysłodawcą magazynu, który właśnie przeglądasz. Miałem okazję pisać treści dla wielu portali internetowych, a także gazet. Interesuję się nowymi technologiami, motoryzacją (przede wszystkim samochodami, chociaż coraz mocniej patrzę w kierunku motocykli typu bobber) oraz muzyką. Nie skupiam się jednak na jednym gatunku. Słucham zarówno jazzu, jak i muzyki elektronicznej. Na łamach MenWorld.pl zajmuję się zarówno tworzeniem treści, jak i zarządzaniem całym portalem.

    Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.