115
Views

Elektryczny napęd i ogniwa paliwowe. Tak, to wodorowa Toyota Hilux. Teraz marka wzięła się w końcu za bezemisyjne pick-upy. Już w 2023 roku powstaną pierwsze prototypy.

To kolejny krok marki Toyota w stronę osiągnięcia neutralnośći klimatycznej. Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) jest odpowiedzialne za budowę Toyoty Hilux, która posiada napęd elektryczny na wodorowe ogniwa paliwowe drugiej generacji. Pierwsze prototypowe egzemplarze powstaną już w 2023 roku w zakładzie TMUK w Burnaston. Projekt wspierany jest przez Toyota Motor Europe i będzie stopniowo wdrażany w małych seriach produkcyjnych.

Wodorowa Toyota Hilux, marka wkracza na nowy poziom bezemisyjności
Wodorowa Toyota Hilux, marka wkracza na nowy poziom bezemisyjności

Wodorowa Toyota Hilux

Nowa wodorowa Toyota Hilux to ukłon w stronę klientów i firm, które również dążą do dekarbonizacji, ale potrzebują również niezawodnych, a przy tym bezemisyjnych i praktycznych samochodów, jak właśnie pick-upy.

Wodorowa Toyota Hilux, marka wkracza na nowy poziom bezemisyjności
Wodorowa Toyota Hilux, marka wkracza na nowy poziom bezemisyjności

Nowy prototyp Toyoty Hilux wyposażony będzie początkowo w te same podzespoły co Toyota Mirai drugiej generacji. Marka dostała już grant od brytyjskiego rządu.

„Wielka Brytania jest jednym z kluczowych rynków dla pick-upów i ważnym rynkiem dla Toyoty. Finansowanie APC stanowi ogromną szansę na opracowanie bezemisyjnego samochodu w bardzo ważnym segmencie rynku. Chcielibyśmy podziękować rządowi Wielkiej Brytanii za wsparcie, które przyspieszy realizację celu dekarbonizacji transportu”

SKOMENTOWAŁ MATT HARRISON, PREZYDENT I CEO TOYOTA MOTOR EUROPE.

Toyota i dekarbonizacja

Dążenie w celu dekarbonizacji gamy modelowej Toyota zaczęła już w 1996 roku. Producent stara się korzystać z różnych technologii napędowych, dlatego już 25 lat temu zaprezentował trzy prototypy z napędami alternatywnymi. Była to właśnie hybryda, elektryk i auto z napędem wodorowym. To nie tylko Prius ale również RAV4 EV były początkiem marki w kierunku bezemisyjności. Z początku produkowane RAV4 EV 1 generacji miało 68 KM i zasięg 153 km. Po 6 latach druga generacja już posiadała 156 konny silnik z zasięgiem 166 km.

Wodorowa Toyota Hilux, marka wkracza na nowy poziom bezemisyjności
Wodorowa Toyota Hilux, marka wkracza na nowy poziom bezemisyjności

Teraz marka coraz mocniej wkracza na rynek z technologią napędu elektrycznego z ogniwami wodorowymi. Taka technologia przynosi szczególne korzyści w przypadku większych samochodów, jak Toyota Hilux i ma zdecydowanie przewagę wobec bateryjnych pojazdów elektrycznych.

Kategoria artykułu
Motoryzacja

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.