Mocniejszy i lżejszy F-TYPE SVR Coupé i Convertible z napędem na cztery koła o udoskonalonym zawieszeniu i układzie przeniesienia napędu oraz aktywnej aerodynamice, gwarantuje osiągi godne samochodu super-sportowego – w każdych warunkach – oraz niepowtarzalną radość z jazdy.
„Czystość formy F-TYPE jest czymś naprawdę wyjątkowym, ale projektując nowego F-TYPE SVR mieliśmy możliwość stworzenia czegoś jeszcze bardziej spektakularnego. Każda dodatkowa forma, linia czy element ma swoje uzasadnienie i przyczynia się do lepszych osiągów samochodu i zwiększa jego zauważalność.
„Nowatorskie rozwiązania aerodynamiczne zawsze miały ogromne znaczenie przy projektowaniu Jaguarów, stąd wszystko od powiększonych wlotów powietrza do sterowanego tylnego skrzydła stoi za spektakularnym wyglądem nowego F-TYPE SVR i jego potencjałem na poziomie 200mph (320 km/h).”
Ian Callum, główny projektant Jaguara
Dzięki zwiększeniu mocy turbodoładowanego 5-litrowego silnika V8 do 575 KM oraz 700Nm F-TYPE SVR może przyśpieszyć do 100 km/h) w zaledwie 3,7 sekundy. Maksymalna prędkość modelu Coupé wynosi 322km/h, a Convertible 310 km/h.
F-TYPE R stanowi wyznacznik w segmencie samochodów sportowych, ale w tym przypadku stanowił punkt wyjścia do zaprojektowania F-TYPE SVR. Wszystkie elementy przekładające się na osiągi i dynamikę pojazdu zostały jeszcze raz skrupulatnie ocenione, skonstruowane i zoptymalizowane.
Wykorzystując fundamentalny potencjał obecny w F-TYPE od pierwszego dnia, Special Vehicle Operations Jaguar Land Rover opracował najszybszy i najmocniejszy samochód Jaguara do cywilnej jazdy, produkowany seryjnie.
„Za cel postawiliśmy sobie przeniesienie wszystkiego, co nasi klienci uwielbiają w F-TYPE – osiągi, obsługę, dźwięk, design – na zupełnie nowy poziom. Właśnie to oferuje nowy F-TYPE SVR: to super-samochód na każdą pogodę osiągający prędkość maksymalną 320 km/h.
„Z mocą 575KM, niższą masą, udoskonalonym podwoziem i indywidualną kalibracją skrzyni biegów i układem napędu na cztery koła, można w jeszcze łatwiejszy sposób sprawdzić osiągi auta i cieszyć się nimi. Jest to samochód, który został opracowany przez SVO dla prawdziwych fascynatów dynamicznej jazdy, który jednocześnie nadaje się do codziennego użytku.”
John Edwards, Dyrektor Generalny, Jaguar Land Rover Special Operations
.
Wersje F-TYPE Coupé MY17:
F-TYPE (340KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD, manualna RWD)
F-TYPE S (380KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD i AWD, manualna RWD)
F-TYPE British Design Edition (380KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD i AWD, manualna RWD)
F-TYPE R (550KM 5,0-litrowy V8, Quickshift RWD i AWD)
F-TYPE SVR (575KM 5,0-litrowy V8, Quickshift AWD)
Wersje F-TYPE Convertible (kabriolet) MY17:
F-TYPE (340KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD, manualna RWD)
F-TYPE S (380KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD i AWD, manualna RWD)
F-TYPE British Design Edition (380KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD i AWD, manualna RWD)
F-TYPE R (550KM 5,0-litrowy V8, Quickshift RWD i AWD)
F-TYPE SVR (575KM 5,0-litrowy V8, Quickshift AWD)
.
.
Jaguar F-Type SVR – dane techniczne
F-TYPE SVR Coupé | F-TYPE SVR Convertible | |
SILNIK I PRZEKŁADNIA BIEGÓW | ||
Pojemność silnika (ccm) | 5,000 | |
Liczba cylindrów | V8 Supercharged | |
Liczba zaworów na cylinder | 4; DOHC | |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 92.5/ 93.0 | |
Stopień sprężania | 9.5:1 | |
Wtrysk paliwa | 150bar | |
Moc KM (kW) | 575 (423) @ 6,500 obr/min | |
Moment obrotowy Nm | 700 (516) @ 3,500-5,000obr/min | |
Skrzynia biegów | 8-speed Quickshift | |
Przełożenia (:1) | ||
I | 4.714 | |
II | 3.143 | |
III | 2.106 | |
IV | 1.667 | |
V | 1.285 | |
VI | 1.000 | |
VII | 0.839 | |
VIII | 0.667 | |
Wsteczny | 3.317 | |
Przekładnia główna | 2.56 | |
CHASSIS | ||
Przednie zawieszenie | Podwójne wahacze | |
Tylne zawieszenie | Wielowahaczowe typu Integral Link | |
Hamulce przednie | Dwutłoczkowe zaciski; tarcze wentylowane 380mm | |
Hamulce tylne | Jednotłoczkowe zaciski; tarcze wentylowane 380mm | |
Przednie opony | 265/35/ZR20 Pirelli P Zero | |
Tylne opony | 305/30/ZR20 Pirelli P Zero | |
Układ kierowniczy | Zębatkowy; elektromechaniczny | |
Wymiary | ||
Długość (mm) | 4,475 | 4,475 |
Szerokość z lusterkami / bez | 2,042/ 1,923 | 2,042/ 1,923 |
Wysokość (mm) | 1,311 | 1,308 |
Rozstaw osi (mm) | 2,622 | 2,622 |
Rozstaw kół osi przedniej/tylnej (mm) | 1,585/ 1,611 | 1,585/ 1,611 |
Masa własna (kg) | od 1,705 | od 1,720 |
Pojemność bagażnika (l) | 310/ 408 z /bez rolety | 206.7 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 70 | 70 |
OSIĄGI I ZUŻYCIE PALIWA | ||
0-60mph (s) | 3.5 | 3.5 |
0-100km/h (s) | 3.7 | 3.7 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 322 | 314 |
Zużycie paliwa (l/100 km), w mieszanym cyklu UE | 11.3 | 11.3 |
Emisja CO2 (g/km),cykl mieszany | 269 | 269 |