Zakupy w H&M na podstawie fotek
Na wielu rynkach e-commerce jest bardzo ważnym źródłem dochodów. Zdarza się, że odpowiada on za 25 do nawet 30 % całych obrotów. Dlatego też wiele firm z branży odzieżowej skupia się na rozwoju internetowej sprzedaży. Jedną z nich jest szwedzka H&M, która postanowiła dodać ciekawą funkcję w swoim sklepie. Mowa o aplikacji, która pomaga w doborze oferty na podstawie zdjęć innych ubrań. Jak to działa?
Pokaż mi zdjęcie, a ja dobiorę Ci ubrania
Użytkownicy aplikacji H&M tworzą zdjęcie jakiegoś elementu ubioru. W tym momencie do działania wkracza funkcja Image Search. Odpowiada ona za wyszukanie oraz wyświetlenie produktów, które znajdują się w asortymencie sklepu oraz, co najważniejsze pasują do danej rzeczy z fotki. Funkcja ta działała na początku (uruchomiona została w maju 2017) w Wielkiej Brytanii, Holandii, Danii oraz Finlandii. Niedawno mogą z niej korzystać osoby chcące zrobić zakupy w Belgii, Francji, Włoszech, Rosji, a także w Polsce, Szwajcarii, Turcji oraz Irlandii. Niebawem do listy dołączą kolejne kraje.
Ułatwienie czy zbędny gadżet?
Jak widać producenci z branży odzieżowej (i nie tylko) starają się zaskoczyć, a więc i zatrzymać przy sobie każdego klienta. To za sprawą bardzo dużej liczby konkurencyjnych firm. My na tym zyskujemy, ponieważ oferty są coraz bardziej atrakcyjne. Co Wy o tym sądzicie?
Źródło: Businessinsider