X5? X3? Nie! To BMW X1!
Producenci aut stosują praktykę, która polega na projektowaniu aut tak, aby dana rodzina była do siebie mocno podobna. Przykładowo różnice pomiędzy najnowszym Mercedesem klasy S, E i C są tak niewielkie na pierwszy rzut oka, że trudno odgadnąć który model widzieliśmy. Nie inaczej jest w przypadku BMW. Seria 7 i 5 są obecnie do siebie tak bardzo podobne, że różnice dostrzegą jedynie najbardziej spostrzegawcze osoby. BMW X1 również jest zbliżony wyglądem do swoich większych braci. Czy uznaję to za wadę? W przypadku tego kompaktowego SUV-a zdecydowanie nie. Dlaczego? Nie każdy chce mieć duże auto, a do najmniejszych X3 się nie zalicza. Testowany X1 jest więc czymś, czego szuka wielu klientów – crossovera, który będzie nawiązywał do większych braci, jednak przy okazji zachowa kompaktowe proporcje. W praktyce bohater tego testu posiada 4439 mm długości, 1821 mm szerokości, a rozstaw osi to 2670 mm. Wysokość auta to 1612 mm, natomiast waga wynosi 1615 kg. Jest więc 30 cm krótszy, 40 cm węższy i 20 cm niższy od X3. Rozstaw osi w porównaniu do większego brata jest 20 cm mniejszy.