Większość producentów samochodów rozpoczyna walkę z ociepleniem klimatu i realizuje swoje cele klimatyczne. Tworzenie silników, które spełniają normy spalin to jedno, wykorzystywanie odpowiednich materiałów to drugie. Okazuje się, że elektryki BMW będą wykorzystywały stare sieci rybackie. W jakim celu?
Producent nie śpieszy się z wycofaniem samochodów spalinowych z rynku
Bawarski producent samochodów posiada w swojej ofercie kilka modeli elektrycznych. Mówimy tutaj m.in. o miejskim i3, bardziej sportowym i4 czy SUVie iX. Elektryki BMW można więc kupić w różnych segmentach, co daje dość sporo manewrów, jeśli chodzi o wybór auta spełniającego nasze oczekiwania. Pomimo tego, że niemiecki producent posiada w swojej ofercie kilka modeli EV, wydaje się, że nie śpieszy mu się z wycofaniem z rynku spalinowych samochodów.
Przeczytaj także: G-Power Hurricane jako jeszcze potężniejsze BMW M5 CS.
BMW bowiem, w przeciwieństwie do innych producentów, nie podało żadnej daty, z którą przejdzie jedynie na produkcję samochodów elektrycznych. Bawarski producent chce osiągnąć 50 proc. sprzedaży samochodów elektrycznych do 2030 roku, jednak nie nakłada na siebie wielkiej presji. To z pewnością cieszy miłośników klasycznej motoryzacji.
Elektryki BMW z elementami z sieci rybackich
BMW wie, że wykorzystanie zielonej energii nie jest jedynym sposobem na zmniejszenie emisji spalin i śladu węglowego. Dyrektor generalny bawarskiego producenta, Oliver Zipse, wypowiedział się na temat przyszłości marki podczas tegorocznego spotkania grupy motoryzacyjnej. Zipse wie, że marka musi pamiętać o „zrównoważonym rozwoju” zmniejszając ilość materiałów używanych do produkcji. Marka ma stawiać na materiały z recyklingu i dawać im nowe życie. Jest to nie tylko ruch stricte wpływający na środowisko, ale również biznesowy, ponieważ ceny surowców rosną.
Elektryki BMW będą więc tworzone z materiałów, a konkretnie lin i sieci rybackich pozyskanych w procesie recyklingu. Odpady z tworzyw sztucznych są największym problemem mórz i oceanów, dlatego też BMW w ten sposób chce przyczynić się do oczyszczenia wód ze śmieci. Materiały te będą wykorzystywane zarówno do produkcji elementów zewnętrznych, jak i wewnętrznych samochodów elektrycznych. W tym celu bawarski producent rozpoczął współpracę z duńską firmą zajmującą się recyklingiem, PLASTIX.
Źródło: CleanTechnica