Skrzynia i silnik sprawiają, że Fiat Tipo SW S-Design jest naprawdę oszczędny
Bohater tego testu wyposażony był w silnik diesla o pojemności 1.6. Generował on 120 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Warto również dodać, że współpracował z 6-biegowym automatem. Oczywiście nie oczekujcie 5 sekund do setki. Fiat Tipo SW S-Design przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy. Auto potrafiło spalać poniżej pięciu litrów na setkę przy oszczędnej jeździe. W mieście natomiast potrzebuje 8 – 9 litrów na każde sto kilometrów. Jak na diesla przystało, pojawiają się wibracje, a także odgłosy z komory silnika. To jednak nie przeszkadza i można się przyzwyczaić. Problemem może być natomiast skrzynia, która jest bardzo ospała i w pewnych momentach nie mogłem zrozumieć o co jej chodzi. Dokładnie jak z kobietami. Czasami zaszarpała przy zmianie biegu, zdarzały się tak zwane przeciągnięcia czy ospałość przy wciśnięciu pedału gazu w celu szybkiego rozpędzania auta. Ten sam silnik posiadałem w poprzednio testowanym Tipo, jednak wyposażony był w 6-biegowy manual i o ile nie lubię skrzyń manualnych, o tyle w tym przypadku wolałbym jednak to rozwiązanie. Kolejną rzeczą, która mnie irytowała był system start stop. Czasami włączał się za późno. Bywały momenty, że uruchamiał silnik troszkę za późno. Lepiej wyłączyć ten system na stałe, serio.
