101
Views

Ford Fiesta to jeden z najpopularniejszych samochodów miejskich na świecie. Od lat porusza się on po drogach. Teraz producent przedstawił odświeżoną wersję na rok 2022. Co niesie ze sobą zmodyfikowany model?

Ford Fiesta 2022 oficjalnie przedstawiony

Siódma generacja Forda Fiesty zadebiutowała w 2016 roku i swój pierwszy lifting auto przeszło we wrześniu 2021, czyli dokładnie rok temu. Teraz jednak producent przedstawił odmienioną wersję samochodu. Fiesta 2022 to model, który jednak nie wprowadza diametralnych zmian, a kosmetyczne modyfikacje. Zmiany tyczą się wszystkich dostępnych wariantów samochodu – mowa tutaj zarówno o modelu podstawowym, Active, ST, jak i VAN.

Przeczytaj także: Oto nowy Ford Focus ST Edition! Oferuje coś, czego nie mieli poprzednicy!

Subtelne zmiany przygotowane przez amerykańskiego producenta obejmują nadwozie samochodu oraz kabinę wewnętrzną. To jednak nie wszystko, ponieważ Ford Fiesta 2022 posiada także nieco odświeżoną gamę silników. Producent postawił na lepsze osiągi jednostek napędowych w praktycznie każdym wariancie samochodu.

Co przyniósł lifting samochodu?

Największą zmianą, jaką będzie można zauważyć podczas jazdy każdym z wariantów modelu Ford Fiesta na 2022 roku, jest wykorzystanie technologii LED. LEDowe światła będą teraz dostępne nawet w standardowej wersji wyposażeniowej. Bardziej doposażone wersje będą teraz można wyposażyć w matrycowe światła LED. Stylistyka świateł jest bardzo ciekawa, ponieważ zarówno z przodu, jak i z tyłu przyozdobiono je czarnymi obramówkami. Każda z wersji wyróżnia się lekko zmienionym projekcie przedniej maskownicy i detalami.

Wersja Ford Fiesta ST 2022 zyskała na sportowych detalach, ponieważ wyposażono ją m.in. w sportowe fotele. Atrapa chłodnicy została wykończona czarnym, błyszczącym lakierem, a jej wzór przypomina teraz plaster miodu. Powiększono także dolne wloty powietrza. Auto w dalszym ciągu dostępne jest z 3-drzwiowym nadwoziem. Wariant ST zyskał na mocy, ponieważ 1,5-litrowy silnik generuje 200 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki wynosi tutaj 6,5 sekundy. Tryb “Track” wyłącza kontrolę trakcji i aktywuje “tryb szerokiego poślizgu”.

W środku każdej wersji Fiesty 2022 znajdziemy 12,3-calowy wyświetlacz przed oczami kierowcy, którego wspiera ekran systemu multimedialnego. W standardowych modelach znajdziemy 1-litrowy silnik EcoBoost o mocy 100, 125 lub 155 KM w wersji z lekką hybrydą. Z kolei Ford Fiesta VAN został nieco obniżony, a auto napędzane jest 1-litrowym silnikiem o mocy 125 KM. Samochód będzie dostępny w wersji Trend i Sport.

Kategoria artykułu
Motoryzacja
Karol Snopek

Sport i nowe technologię to dziedziny, w których czuję się najlepiej. Nie widzę świata poza Boston Celtics i tym co dzieje się w NBA. Wielki fan J. Cole i muzyki spod gatunku R'n'B!

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.