99
Views

Lexus Dynamic Handling System

System wdrożony po raz pierwszy w zwinnej limuzynie Lexus GS F Sport, a potem również np. w coupe Lexus RC, koordynuje pracę kilku niezależnych systemów, zapewniając dzięki temu lepszą zwrotność pojazdu oraz większą stabilność i precyzję prowadzenia, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy.

LDH wykorzystuje systemy zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS, Variable Gear Ratio Steering), skrętnych kół tylnej osi (DRS, Dynamic Rear Steering), korekcji sztywności zawieszenia (AVS, Adaptive Variable Suspension) oraz zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM, Vehicle Dynamics Integrated Management Step 5).

W zależności od prędkości pojazdu, system niezależnie koryguje kąty skrętu kół przednich i tylnych. Przy prędkościach poniżej 80 km/h tylne koła są skręcane w stronę przeciwną, niż przednie, co poprawia zwrotność pojazdu. Przy prędkościach powyżej 80 km/h tylne koła są skręcane w tę samą stronę, co przednie, jednak o znacznie mniejszy kąt – do 1,5 stopnia. Choć pozornie wydaje się to nielogiczne, w rzeczywistości radykalnie poprawia zwinność samochodu i precyzję prowadzenia.

Jednocześnie monitorując sytuację pojazdu, a także położenie pedałów przyspieszenia i hamulca oraz koła kierownicy, LDH odpowiednio dostosowuje sztywność zawieszenia i wpływa na działanie innych systemów bezpieczeństwa czynnego, optymalnie dopasowując zachowanie samochodu do prędkości i sposobu jazdy.

Kategoria artykułu
Nauka
Wpis partnerski

MenWorld.pl to lifestylowy magazyn dla mężczyzn. Na łamach naszej witryny internetowej można przeczytać artykuły z wielu dziedzin, które powinny zainteresować prawdziwego faceta. Nasi redaktorzy tworzą teksty o motoryzacji, podróżach, modzie, nowych technologiach oraz kulturze. Każdego dnia pojawiają się kolejne artykuły pisane w formie blogowej.

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.