128
Views

Sytuacja na rynku półprzewodników w dalszym ciągu jest daleka od optymalnej. Wydaje się, że na tym najbardziej ucierpiała branża motoryzacyjna. Producenci musieli ograniczyć produkcję samochodów, na czym ucierpiał również rynek wtórny. Auta używane są o kilkanaście tysięcy złotych droższe niż przed pandemią. Dyrektor finansowy marki Volkswagen przewiduje, że wszystko unormuje się dopiero za dwa lata! 

Sytuacja na rynku półprzewodników w dalszym ciągu jest kiepska

Branża motoryzacyjna jest jedną z tych, która najbardziej ucierpiała na kryzysie na rynku półprzewodników. Brak tych elementów skutecznie wstrzymał produkcję w fabrykach wszystkich producentów samochodów na świecie, dlatego też auta używane zaczęły mocno drożej. Wszystko dlatego, że oczekiwanie na nowe auta w niektórych przypadkach wynosiły nawet kilkanaście miesięcy! 

Volkswagen Arteon Shooting Brake
Dyrektor Volkswagen: sytuacja z półprzewodnikami unormuje się w 2024 roku

Przeczytaj także: Chcesz zarezerwować Tesla Roadster? Szykuj 25% ceny samochodu

Na poprawę sytuacji na rynku półprzewodników na razie się nie zanosi. W dalszym ciągu mamy do czynienia z mocnym kryzysem, który, jak przewiduje dyrektor finansowy marki Volkswagen, Arno Antlitz, skończy się dopiero w 2024 roku. Czy tak się w rzeczywistości stanie? Miejmy nadzieję, bo nowe auta wyjeżdżające z linii produkcyjnych bez części funkcji, to nie jest szczyt marzeń klientów. 

Volkswagen przewiduje powrót do normalnej produkcji w 2023 roku

Dyrektor finansowy marki Volkswagen w wywiadzie udzielonym niemieckiej gazecie Börsen-Zeitung wypowiedział się na temat kryzysu na rynku półprzewodników. Przedstawiciel marki VW podkreśla, że sytuacja ta nie jest najlepsza, a w trzecim i czwartym kwartale produkcja aut może zmniejszyć się jeszcze bardziej. VW chce zabezpieczyć swoje łańcuchy dostaw, aby mieć pewność, że półprzewodniki trafią do aut tej marki. 

Arno Antlitz przewiduje, że sytuacja na rynku półprzewodników, a co za tym idzie, w branży motoryzacyjnej ustabilizuje się dopiero w 2024 roku. Dyrektor finansowy marki Volkswagen powiedział jednak, że produkcja aut do poziomu z 2019 wróci dopiero w 2023 roku. Podkreślił, że na problemy także wpływa wojna na Ukrainie, w której marka miała dostęp do wiązek kabli. Na kryzys składa się także niedobór mikrokontrolerów.  
Źródło: Reuters

Kategoria artykułu
Biznes · Motoryzacja
Karol Snopek

Sport i nowe technologię to dziedziny, w których czuję się najlepiej. Nie widzę świata poza Boston Celtics i tym co dzieje się w NBA. Wielki fan J. Cole i muzyki spod gatunku R'n'B!

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.