WŁOSKA HISTORIA
Cinturato była pierwszą oponą radialną wyprodukowaną przez Pirelli, a także pierwszą, która miała wyraźnie sportowy charakter. Początkowo zaprojektowano ją jako wyposażenie dla gamy modeli samochodów marki Alfa Romeo. Mieszanka bieżnika była wyjątkowo odporna na wysokie temperatury i przecięcia, podczas gdy radialna osnowa z opasaniem krzyżowym zapewniała dodatkową sztywność. To z kolei sprawiło, że opona zapewniała precyzję prowadzenia, co idealnie pasowało do pierwszych współczesnych samochodów sportowych. Ojcem tego opatentowanego przez Pirelli rozwiązania był Luigi Emanueli z Mediolanu: mistrz technologii i znany projektant opon, zapamiętany jako twórca Cinturato.
Jednak zanim Cinturato stała się największą i najdłużej obecną marką w ofercie Pirelli, opona musiała napisać swoją historię w latach 50-tych i 60-tych. To był początek ery specjalizacji, którą znamy dzisiaj, a producenci zaczęli koncentrować się na produkcji pierwszych współczesnych sportowych samochodów. Jednak w przypadku przełomowej opony, takiej jak Cinturato CA67, nie zawsze łatwo było walczyć z dominującymi na rynku oponami o bardziej konwencjonalnych konstrukcjach, takich jak Stelvio i Sempione. Wkrótce nastąpiła zmiana.
Już w 1954 roku model CA67 stał się symbolem wyróżniającym firmę Pirelli, z charakterystyczną sylwetką i wzorem bieżnika reprezentującym firmę na targach i reklamach. Model CA67 pozostał częścią portfolio firmy aż do 1980 r., a dziś jest dostępny jako część rodziny Pirelli Collezione. Tutaj entuzjaści mogą znaleźć opony łączące klasyczny wygląd z nowoczesną technologią i materiałami, co pomaga w zachowaniu oryginalnego wyglądu każdego klasycznego samochodu. Oczywiście, marka Cinturato nigdy nie wyszła z produkcji, a jej współczesny odpowiednik o nazwie P7 jest jedną z opon Pirelli o największej liczbie homologacji.