Maksymalny zasięg dzięki inteligentnemu rekuperatorowi i różnym trybom jazdy
Aby zapewnić maksymalne wykorzystanie technicznego zasięgu, Mercedes-Benz EQV ładuje akumulatory również podczas podróży. Podczas hamowania, obroty mechaniczne zamieniane są w energię elektryczną i są wykorzystywane do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (rekuperacja). Kierowca ma więc duży wpływ na poziom odzyskiwania energii, także za pomocą łopatek za kierownicą. Łopatka po lewej stronie zwiększa siłę rekuperacji, łopatka po prawej stronie ją zmniejsza. Na najniższym poziomie odzyskiwania energii pojazd jedzie „na luzie”, a na najwyższym kierowca może się posługiwać jednym pedałem, ponieważ w większości sytuacji spowalniający efekt rekuperacji jest wystarczający, aby użycie pedału hamulca było zbędne.
Poziom rekuperacji D Auto najlepiej odzwierciedla inteligencję EQV. Automatycznie aktywowany asystent ECO pomaga kierowcy osiągnąć najwyższą możliwą wydajność. Łączy on dane nawigacyjne, rozpoznawanie znaków drogowych i informacje dostarczane przez inteligentne systemy wspomagające bezpieczeństwo (radar i kamerę) oraz sam dostosowuje do nich poziom rekuperacji.
W połączeniu z nawigacją zoptymalizowaną pod kątem EQ, aktywne monitorowanie zasięgu zapewnia, że kierowca bezpiecznie dotrze do celu, nawet jeśli nie uda mu się zatrzymać na ładowanie. Wspomaga go również tryb jazdy E +, który optymalizuje parametry pojazdu w celu maksymalizacji zasięgu.