109
Views

Pandemia COVID-19 wymusiła na nas spędzanie czasu w domu. To sprawiło, że mieliśmy więcej czasu na granie w nowe i ulubione tytuły. Zyskali na tym nie tylko gracze, którzy mieli więcej czasu na spędzenie czasu w świecie wirtualny, ale również producenci, których przychody mocno poszły w górę. Trzecia grupa również nie próżnowała. Mowa tutaj o hakerach, którzy według raportu Kaspersky, atakowali duże i popularne tytuły. Ataki hakerskie na graczy GTA V czy Minecraft stały się czymś częstym.

Ataki hakerskie wymierzone w duże tytuły

Producent oprogramowania hakerskiego Kaspersky udostępnił raport, na którym możemy zobaczyć, jak często ataki hakerskie wymierzone były w społeczność graczy. Według przekazanego raportu oprogramowanie Kaspersky wykryło ponad 5,8 mln ataków hakerskich, a ich celem byli gracze Grand Theft Auto V, The Sims 4 i Minecraft. Lista atakowanych gier była o wiele więcej.

Przeczytaj także: Hakerzy atakiem hakerskim chcieli zwrócić uwagę na… hakerów w Titanfall

Narzędziem, które przenosiło szkodliwe oprogramowanie, był z reguły crack do gier. Skopiowany plik przenikał do systemu, z którego wykradał cenne dane użytkownika, jednocześnie infekując komputera. W raporcie firmy Kaspersky możemy przeczytać, że dane pochodzą z okresu od trzeciego kwartału 2020 do drugiego kwartału 2021 roku. To właśnie wtedy ataki hakerskie miały największy procent, ponieważ był to okres, w którym pandemia miała swój szczyt.

Minecraft głównym celem hakerów

W raporcie przygotowanym przez Kaspersky możemy zobaczyć, że ataki hakerskie najczęściej dotyczyły popularnej gry Minecraft. Na drugim miejscu znalazła się gra The Sims 4, a miejsce za nią zajął PUBG. Za podium znalazł się inny battle royale, czyli Fortnite, a pierwszą piątkę zamyka Grand Theft Auto 5. Dostawca oprogramowania ujawnia, że najwięcej ataków odnotowano w drugim kwartale 2020 roku, jednak rok później liczba ta była najmniejsza. Ataki hakerskie malały analogicznie do znoszenia lockdown’ów w kolejnych krajach.

ataki hakerskie kaspersky
W czasie pandemii to gracze są w największym niebezpieczeństwie

Co więcej, pliki gier nie były jedynymi zainfekowanymi danymi, ponieważ według firmy Kaspersky spora liczba ataków wywodziła się z plików programów, które miały chronić użytkowników przed… atakami. Metody przestępstw internetowych są zróżnicowane, a jak podaje firma, w dalszym ciagu jedną z najpopularniejszych form ataku jest phishing.

Kategoria artykułu
Nowe technologie
Karol Snopek

Sport i nowe technologię to dziedziny, w których czuję się najlepiej. Nie widzę świata poza Boston Celtics i tym co dzieje się w NBA. Wielki fan J. Cole i muzyki spod gatunku R'n'B!

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.