Nowy Peugeot 508 SW z silnikiem diesla. Klasyka: oszczędny, a zarazem dynamiczny
Nowy Peugeot 508 SW w testowanej wersji wyposażony był w 2-litrowy silnik diesla o mocy 160 KM. Motor ten współpracował z 8-biegową skrzynią automatyczną. Według mnie jest to połączenie wręcz idealne, ponieważ cechuje się niskim spalaniem, a wcale nie taką złą dynamiką. Chcesz wyprzedzić? Wyprzedzisz. Oczywiście 8,5 sekundy do setki nie pozwoli na jakąś super sportową jazdę, ale do codziennego użytkowania auta nadaje się w stu procentach. Samo prowadzenie również zasługuje na pochwałę. Układ kierowniczy jest precyzyjny, aczkolwiek nie zapominajcie, że jest to kombi, które nie służy do sportowej jazdy. Macie co prawda do wyboru tryb sport, jednak wydaje mi się, że będziecie go używali tak często jak… eko. Tak naprawdę wystarczy ten normalny tryb, ponieważ według mnie jest świetnie skonfigurowany i niczego mu nie brakuje.
Ile pali nowy peugeot 508 SW z dieslem pod maską?
Wszystko zależy od tego, jak ciężką macie nogę, ale wydaje mi się, że osiągniecie wyniku wyższego niż 8 litrów na setkę jest bardzo trudne. Spokojna jazda w trasie – bez problemu okolice 5 litrów. Autostrada – 7,5 litra. Średnie po 1800 km 6,5 litra. Według mnie to również zasługa 8-stopniowej skrzyni, która sprawia, że nawet przy prędkościach autostradowych silnik pracuje na niewielkich obrotach. 55-litrowy zbiornik na paliwo pozwala na przejechanie około 800 kilometrów. Na upartego, jadąc spokojnie w trasie może i wystarczy na 1000 kilometrów.
