1086
Views

Lancia Thema 8.32 i Ferrari 308

Lancia to włoska marka działająca od 1969 pod przewodnictwem Fiata. Włosi od zawsze słynęli z produkcji aut wygodnych, które swoim wyglądem wyprzedzały konkurencję o kilka lat. Lancia Thema to model, który dzieli płytę podłogową z trzema innymi samochodami – Alfą Romeo 164, Fiatem Croma oraz Saabem 900. Produkowana w latach 1987 – 1994 Lancia Thema była autem klasy średniej, jednak posiadała swoją sportową wersję o nazwie 8.32. Model Lancia Thema 8.32 to najbardziej prestiżowa i najmocniejsza wersja auta. Łącznie wyprodukowano tylko 3527 sztuk na cały świat, więc śmiało można nazwać ją czymś niespotykanym na drogach. Czym różnił się ten model od podstawowej wersji? 8.32 posiadała nową atrapę chłodnicy, boczne kierunkowskazy schowane pod reflektory, zupełnie inny kształt lusterek zewnętrznych. Mało tego, Thema 8.32 wyposażona była w automatycznie wysuwany z tylnej klapy spojler. W środku też nie obyło się bez zmian. Kierowca znalazł w nim elektryczne szyby, skórzaną tapicerkę, telefon satelitarny oraz deskę rozdzielczą wykończoną drewnem. Największą jednak różnicą jest silnik od… Ferrari 308. Jednostka napędowa było widlastym, ośmiocylindrowym, 32-zaworowym silnikiem benzynowym o mocy 215 koni mechanicznych. Na pokrywie znalazł się napis Lancia by Ferrari w celu podkreślenia wyjątkowości tego modelu. Co ciekawe, auto z taśmy produkcyjnej zjeżdżało z felgami, które dobrze znane były w niektórych modelach Ferrari.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Kategoria artykułu
Ciekawostki · Motoryzacja
Karol Snopek

Sport i nowe technologię to dziedziny, w których czuję się najlepiej. Nie widzę świata poza Boston Celtics i tym co dzieje się w NBA. Wielki fan J. Cole i muzyki spod gatunku R'n'B!

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.