Te same silniki, różne samochody – jak to możliwe?

Nawet podczas zwykłej przejażdżki do pobliskiego sklepu mijasz samochody różnych marek. Nieważne czy jest to Toyota, Ford czy Renault, z reguły w tego typu autach znajdują się najbardziej podstawowe jednostki napędowe, które nie przyprawiają nikogo o skok ciśnienia. Niekiedy jednak któryś z tych samochodów brzmi zupełnie inaczej, i mimo, że wygląda tak samo jest w nim coś innego. Tak jakby jakiś model posiadał ogromną moc zamkniętą w pospolitej “budzie”. 

Lexus GS300 i Toyota Supra MK4. Sedan i coupe mają te same silniki

Lexus to brand Toyoty, który słynie z tworzenia luksusowych samochodów. Sama nazwa to sugeruje, i w przypadku modelu GS300 nie jest to stwierdzenie rzucone na wiatr. Mimo, że nie był on najbardziej prestiżowym modelem w gamie producenta to posiadał coś, co do dziś jest marzeniem każdego entuzjasty motoryzacyjnego. Oczywiście takiego, który choć trochę interesuje się japońską motoryzacją. W GS-ach były montowane legendarne silniki 2JZ-GE. Tak, elegancki, prestiżowy i wygodny Lexus GS dzieli silnik z dziką, narwaną i sportową Toyotą Suprą Mark IV. Nie powinno to nikogo dziwić, skoro marka Lexus należy do Toyoty. Jednostka ta jest bardzo podatna na modyfikacje i bez problemu po dodaniu kilku elementów, zmianie map itp z tego silnika można wyciągnąć nawet ponad 1000 koni mechanicznych! W Lexusie GS oferowane były dwie wersje tego silnika – 2JZ-GE. Mowa o 3.0 o mocy 212 lub 219 koni mechanicznych. Z kolei Toyota Supra mogła pochwalić się znacznie mocniejszymi jednostkami. Klient mógł wybrać z czterech wersji silnika 2JZ-GE – R6 3.0 o mocy 223 KM, R6 3.0 SZ 225 KM, R6 3.0 TT RZ 280 KM oraz najmocniejsza wersja przeznaczona na rynek europejski oraz amerykański R6 3.0 TT o mocy 324 koni mechanicznych. Ostatnie dwie jednostki zostały wyposażone w dwie turbosprężarki i miały taki sam czas do “setki” (5,1s). Z kolei słabsza wersja miała większy moment obrotowy (451 Nm przy 3600 obr/min do 427Nm przy 4000 obr/min. Jeśli więc chcecie się poczuć chociaż trochę jak w Toyocie Suprze czwartej generacji to rozglądajcie się za Lexusem GS z silnikiem 2JZ-GE.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama