Zmiany, spore zmiany, ale pod maską.
Zapewne ydechiększość testów jakie czytaliście dotyczyła BMW M135i. Niemieccy inżynierowie postanowili zrobić mały lifting wprowadzając nieco zmian w komorze silnikowej. Samo to, że w tak małym aucie mamy motor o pojemności trzech litrów już robi wrażenie. Poprzednie M1 posiadało 320 KM. Moc została podniesiona o 20 KM i 50 nM i takim oto sposobem BMW M140i posiada silnik 3.0 6-cylindrowy, rzędowy o mocy 340 KM (250 kW). Wyposażony jest w turbosprężarkę TwinScroll. Maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Auto przyspiesza do setki w 4,6s lub 4,4 w wersji xDrive. Co ciekawe, motor ten występuje w BMW 1 wyłącznie w modelu M140i.
Producent deklaruje spalanie na poziomie 7,8 l/100 km w cyklu mieszanym. Nie jest ono zbytnio zakłamane, ale wątpię, aby posiadacze M1 jeździli w stylu mocno hmm ekonomicznym, aby osiągnąć taki wynik. Spodziewajcie się bardziej 10-12 litrów na setkę co i tak nie jest łatwe do utrzymania, kiedy wiesz, że Twoje auto potrafi naprawdę dużo i ciągle prowokuje do ostrej jazdy.