Mercedes-AMG C43 2023 z dwulitrowym silnikiem i 4 cylindrami

Mercedes-AMG C43 zaczyna powoli odsłaniać karty nowej C klasy w bardziej sportowych wersjach AMG. Nie jest żadnym zdziwieniem, że pod maskę trafia 2 litrowa jednostka tak jak spekulowano już od dawna.

W 2022 roku C Klasa dostała parę drobnych zmian stylistycznych, które ukazują się w nowej i zarazem pierwszej odmianie AMG W206. Względem samej poprzedniej generacji C43 wygląda o wiele świeżej, lecz sama stylistyka modelu została zachowana. Z przodu od razu uwidacznia się grill „Panamericana”, a sam zderzak wygląda bardziej agresywnie i jest wiele niższy. Znalazło się również dużo elementów chromowanych. Z tyłu pojawił się nowo zaprojektowany dyfuzor z czterema końcówkami wydechowymi, a na klapie wylądowała subtelna lotka.

Mercedes-AMG C43 z M139 pod maską

Do napędu tego AMG posłuży jednostka M139I. Jest to dwulitrowy silnik 4 cylindrowy znany z mniejszych modeli np. testowanego przez nas CLA 45S. W odróżnieniu od poprzedniego modelu nie zobaczymy już 3 litrowego V6, wielka szkoda. Chociaż, z nowym silnikiem idzie większa moc. Jednostka w Mercedes-AMG C43 ma generować 408 KM i 500 Nm momentu obrotowego, a z funkcją boost do 13 KM więcej. Jest to o 18 KM więcej niż w przypadku poprzedniej generacji.

Mercedes-AMG C43 2023 z dwulitrowym silnikiem i 4 cylindrami
Mercedes-AMG C43 2023 z dwulitrowym silnikiem i 4 cylindrami

Za przekazanie mocy na koła posłużyć ma wielosprzęgłowa skrzynia o 9 biegach oraz napęd 4Matic z przeniesieniem mocy w stosunku 31:69, pomiędzy przodem i tyłem.

Pojawić się ma również wiele trybów jazdy, również taki o nazwie „Race Start”, który ma optymalizować i dawać pełnie osiągów przy startowaniu.

W standardzie znajdziemy również m.in AMG Ride Control z aktywnym zawieszeniem i tylną skrętną osią. Do zatrzymywania mają posłużyć 4-tłoczkowe hamulce z przodu i jednotłoczkowe z tyłu.

Mercedes-AMG C43 2023 z dwulitrowym silnikiem i 4 cylindrami
Mercedes-AMG C43 2023 z dwulitrowym silnikiem i 4 cylindrami

Osiągi mają plasować się na poziomie 4.6 sekundy w przypadku sprintu do „setki”, a prędkość maksymalna na poziomie 265 km/h. Dynamikę jazdy i brak turbodziury ma być zasługą technologii z „F1”, czyli elektronicznie wspomaganym wirnikiem turbiny.

Wewnątrz wiele się nie zmieniło. Dużo opisałem podczas naszego testu C220d, a z zewnątrz standardowym kołem ma być 18 cali, gdzie 19 i 20 są opcją.

Cena? Poznamy ją pewnie później w tym roku.

Dołącz do newslettera

Popularne artykuły

Paulo Sousa w Interze? Portugalczyk przejmie drużynę z San Siro?

Portugalski szkoleniowiec pozostaje bez pracy od czerwca tego roku,...

UOKiK wygrywa w sądzie z właścicielem sieci Biedronka

Sąd podtrzymał decyzję UOKiK odnośnie kary 115 milionów złotych...

FC Barcelona vs Inter. Gdzie oglądać mecz na żywo?

Już dziś rusza kolejna kolejka Ligi Mistrzów. Robert Lewandowski...

Promocja Circle K na paliwo nadal trwa. Jak odebrać rabat?

Większość stacji paliwowych wycofało już swoje rabaty na paliwo,...

Playstation 5 złamane! Hakerzy wygrali z zabezpieczeniami

Hakerom udało się złamać zabezpieczenia, czy też ograniczenia w...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj