GTA V

To GTA V czy prawdziwe życie? Intel podrasował grafikę w grze Rockstara

GTA V to gra, która zadebiutowała na rynku w 2013 roku. Od tamtego czasu cieszy się niezwykłą popularnością. Zachwyca nie tylko pod względem rozgrywki, ale również i grafiki. W sieci można zobaczyć filmiki, na których, dzięki modyfikacją, grafika wygląda jeszcze lepiej. Mody te jednak bardzo często przekoloryzowują grafikę. Intel stworzył jednak obraz, który łatwo pomylić z rzeczywistością.

Naukowcy Intela wzięli pod lupę GTA V

GTA V jest jedną z najbardziej dochodowych produkcji w historii gier komputerowych. Grafika w tym tytule w dalszym ciągu zachwyca, pomimo tego, że gra zadebiutowała 8 lat temu! Okazuje się, że gra może prezentować się bardzo fotorealistycznie. Wszystko to za sprawą naukowców z laboratoriów Intela – Stephana R. Richtera, Hassana Abu Alhaija i Vladena Koltena.

Film umieszczony w sieci prezentuje świat GTA V, który można pomylić z prawdziwym życiem. Technologia, którą użyto do filmu demonstracyjnego oparta jest na uczeniu się maszynowym. Grafika w grze Rockstara prezentuje się bardzo realistycznie. Metoda renderowania nazywa się ML (Machine Learning) i określana jest jako znaczne ulepszenie grafiki poprzez wykorzystanie sieci konwolucyjnej. Oparto ją na danych „Cityscapes”.

Grand Theft Auto V w fotorealistycznym wydaniu prezentuje się świetnie

Świat gry GTA V mocno podrasowano pod względem kolorów. Dzięki technologii Intela mamy do czynienia z bardziej fotorealistycznym światem, który odzwierciedla prawdziwe życie. Dane, które wykorzystano w procesie nie pochodzą jednak z jazdy po południowej Kalifornii (bo tam dzieje się fabuła gry), a głownie po jeździe po niemieckich miastach. Wykorzystano do tego zwykłą kamerę samochodową.

Przeczytaj także: Wyciekła mapa do GTA 6? Jeśli tak, to szykuje się nam powrót do korzeni!

Oglądając materiał można zauważyć, że na oświetleniu samochodów czy budynków brakuje nieco kalifornijskiego klimatu. Występuje tutaj znana nam „szarówka”. Poniżej znajdziecie diagram, na którym widać jaki proces przechodzi każda klatka nowego systemu „Intel Photorealism Enhancement”. Ważnym elementem jest tuaj wykorzystanie „buforów G”, dzięki którą metoda ML renderuje obraz tak jak to widać. Bufory te odpowiadają za określenie odległości obiektu od kamery, materiał sceny, położenie światła i identyfikację obiektów. To sprawia, że budynki czy drzewa są inaczej ulepszane niż auta.

GTA V Intel
MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ
Nowy Arteon Shooting Brake
Nowy Arteon Shooting Brake – luksus, na który Cię stać